Citroen Xantia

Citroen Xantiα
Ιστορία

Xantia Berline

Οι όμορφες γραμμές του Xantia ήταν σχέδιο του Dan Abramson από πρόταση τουwww.bertone.it

Τα πρώτα σχέδια για το Xantia σκιαγραφήθηκαν τόσο πολύ καιρό πριν όπως 1987, όταν κλήθηκε απλά το μελλοντικό πρότυπο X1. Μόλις η πρόταση Bertone έγινε αποδεκτή ο προϊστάμενος εξωτερικός στιλίστας Dan Abramson άρχισε να εργάζεται στο πρότυπο για να εξασφαλίσει ότι το ύφος αντιστοιχούσε ακριβώς στις απαιτήσεις πελατών.
Μετά από τα εκατομμύρια των δοκιμών η Citroen άρχισε να παράγει αυτό το νέο αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις ρεννες-Λα Janais στη Γαλλία.

Το όνομα Xantia προέρχετε απο το όνομα Xanthos που είναι αρχαιοελληνικό. Αυτό στα αρχαία σημαίνει όμορφο και σπάνιο χαρακτηριστικό γνώρισμα. Το Xantia παρουσιάστηκε το 1993 για να αντικαταστήσει τα μεγαλύτερα μοντέλα της Citroen BX αφού τα μικρότερα μοντέλα όπως το 1400 είχαν ήδη αντικαταστάθει από ZX νωρίτερα.

Η Citroen έδωσε στο Bertone μια σαφή σύνοψη: το Xantia επρόκειτο να διατηρήσει την ισχυρή προσωπικότητα κοινή για όλα το Citroens αλλά επρόκειτο επίσης να αντιπροσωπεύσει μια έγκυρη εναλλακτική λύση στα περιπλοκότερα προϊόντα των αντίπαλων κατασκευαστών.

Η απάντηση της αγοράς έχει ικανοποιήσει όλες τις προσδοκίες. Το Xantia με τα αποδεδειγμένα αξιόπιστα μηαχνικά και τον αρχικό, επιτυχιμένο προσδιορισμό του είναι ακόμα ένα από τα δημοφιλέστερα ευρωπαϊκά μεσαία αυτοκίνητα.
Η εμφάνιση των μοντέλων παραμένει κυρίως αμετάβλητη μέχρι το φρεσκάρισμα του μοντέλου το 1998. Το ασυναγώνιστο ύφος του Xantia συνεχίζεται και μέσα στο αυτοκίνητο έχοντας ένα αρκετά πρωτότυπο σχεδιασμό και ταυτόχρονα εργονομικό.

Ο συντελεστής έλξης Xantia είναι περίπου 0,30 εξαρτώμενος απο το πλάτος των ελαστικών του αυτοκινήτου.
Στα αυτοκίνητα του πρώτου έτους το λογότυπο της Citroen ήταν στο καπό, αλλά στα μοντέλα μετά το 1994 εγκαταστάθηκε στην μάσκα. Η εμφάνιση των μοντέλων παραμένει κυρίως αμετάβλητη μέχρι το φρεσκάρισμα του μοντέλου το 1998. Το ασυναγώνιστο ύφος του Xantia συνεχίζεται και μέσα στο αυτοκίνητο έχοντας ένα αρκετά πρωτότυπο σχεδιασμό και ταυτόχρονα εργονομικό.

Οι πρώτες μηχανές ήταν 8-βαλβίδες εκτός από σε VSX που θα μπορούσε να εξοπλιστεί με τη μηχανή 16-βαλβίδων. Αργότερα όλες οι μηχανές ήταν 16-βαλβίδες εκτός από τον κινητήρα των 1,8 λίτρων (90 ίππων – μηχανή από Berlingo) και το μοντέλο των 1,6 λίτρων.

Όλα τα Xantia είναι εξοπλισμένα με την υδροπνευματική ανάρτηση. Στην υδροπνευματική ανάρτηση τέσσερις σφαίρες, μια σε κάθε ρόδα, γεμίζουν με το άζωτο, το οποίο είναι αέριο και επομένως μπορεί να συμπιεστεί, λειτουργώντας ως ελατήριο

Το Xantia έχει χρησιμοποιηθεί επίσης στο Rally Crossing με οδηγό τον Jean Luc Pailler.
Το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε ήταν Xantia Turbo 4×4. Περισσότεροι Xantia σε Motorsport μπορούν να δουν στο τμήμα Motorsport.
H Citroεn έχει ταξινομήσει έναν τύπο Xantia στους καταλόγους της FIA:
5488 XANTIA 1761.5 CC, ημερομηνία 1/5/1993, έγκυρη έως 2005 για συμμετοχή σε αγώνες.

Xantia
Break

Η Citroen έχει μακροχρόνια παραδόση στην κατασκευή αυτοκινήτων Station κτημάτων. Το 1995 παρουσιάστηκε το Xantia Break όπου με μεγάλη επιτυχία συνεχίσε αυτήν την κληρονομιά. Τεχνικά το Break είναι το ίδιο με τις εκδόσεις Berline. Ίδιες μηχανές και υδροπνευματική ανάρτηση με αυτόματη ρύθμιση ύψους Αυτό το χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι πολύ σημαντικό σε αυτοκίνητο που αναμένεται να φέρει τα βαριά φορτία

Τα μοντέλα του Xantia Break κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις Heuliez περιοχή του Ποϊτού-Σαράντ της νοτιοδυτικής Γαλλίας. O Heuliez και η Citroen είναι συνεργάτες από το 1936.

O Heuliez αποκρίθηκε πλήρως της ανάπτυξης του Xantia Break συμπεριλαμβανομένου:
Σχεδιασμός – CAE – δοκιμές προτώτυπων – Supplier follow-up.
Ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα κατάφεραν να παραδώσουν ένα αυτοκίνητο παραγωγής το οποίο βασιζόταν στην έκδοση Berline με απόλυτη επιτυχία.

Πνευματικά δικαιώματα Heuliez

Πνευματικά δικαιώματα Heuliez

Η παραγωγή της Citroen Xantia Break έγινε στη γραμμή Heuliez και η παραδόση γινόταν άμεσα στους εμπόρους Citroen.

Η συνολική παραγωγή των Xantia Break ήταν 147.620 κομμάτια κατά τη διάρκεια των ετών 1995 μεχρι και το 2000.

Το Xantia Break προσφέρει 618 λίτρα του χώρου αποσκευών με τα καθίσματα επάνω και 1690 λίτρα με τα οπίσθια καθίσματα που διπλώνονται κάτω. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης κάνει εύκολη την διαδικασία φόρτωσης του αυτοκινήτου. Χάρην της ανάρτησης υπάρχει η δυνατότητα να χαμηλώσει ακόμη περισσότερο διευκολύνοντας την φόρτωση αντικειμένων και βέβαια την προσαρμογή ρυμουλκούμενου.

Πληροφορίες και φωτογραφίες από τον δικτυακό τόπο :

Xantia World

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: